Seržant (stará recenze)

Autor: Miroslav Žamboch
Překladatel:
Nakladatelství: Triton
Počet stran: 265
Datum vydání: 2004 v ČR
Žánr: sci-fi, fantasy, akční, steampunk

Seržant Lancelot a jeho jednotka střeží hranice království. Protože je to práce vskutku nebezpečná bývají na ni vybíráni ti, kteří si tak mají odpykat nějaký trest, ovšem šance k přežití je velmi mizivá. Lancelot se i přesto nevzdává a společně se svými muži se snaží udržet naživu zuby nehty. Od jedné podivuhodné události na bojišti se ale všechno zamotává. Jeho lidé umírají příliš jednoduše, rituál obětování, zabijácká mlha či nepřátelské vojsko, které se zjeví jen tak z ničeho, jsou jen špetkou z mnoha událostí. Lancelot se do toho všeho, kdy se tomu snaží přijít na kloub, musí postarat o ženu, kterou miluje a zároveň si dávat pozor na královnina proradného kapitána Harpa. Postupně se vyjevuje šokující pravda, kdy se jeden z jeho vojáků Fill či samotná královna ukážou být něčím jiným než za koho je považoval.

Spousta zajímavých postav, byť samotný hrdina Lancelot mě na začátku příliš neoslovil. Oblíbila jsem si spíše vedlejší postavy. Ochotná Dominika, vystavující se kvůli Lancelotovi nebezpečí, otravný Harp snažící se překazit plány hlavního hrdiny či tajemná královna.

Co se týče světa ve kterém se to odehrává, docela dlouho mi trvalo než jsem si zvykla na to nezvyklé spojení střelných zbraní, parotanků a jiné technologie s obdobím, které mi spíš připomínalo středověk. Většinou nemám s takovými mixy problém, ale zdálo se mi, že Žambochovi se ten mix příliš nezdařil. Ale ať už tak či tak, vyvrcholení této knihy bylo nanejvýš podařené i přes pomalejší začátek, který mi příliš nesedl.

Hodnocení: 7/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.