Koniáš: Vlk samotář (stará recenze)

Autor: Miroslav Žamboch
Překladatel:
Nakladatelství: Triton (edice Trifid)
Počet stran: 628 stran
Datum vydání: 2008 v ČR
Žánr: urban-fantasy, akce, nadpřirozeno, magie

Pokračování příběhů o Koniášovi, které se odehrává o několik let později než v knize předchozí (Muž na stezce). Náš hlavní hrdina se tentokrát dostává do města jménem Krachtiburg kvůli zakázce Rumělkového klanu čarodějů, který se velmi zdárně maskuje v jedné malinké vesničce. Má proniknout do báze Maaterenditů, místa vyskytující se právě v blízkosti onoho městečka, kde se má nacházet velké množství magických artefaktů. Ty jsou po Velké válce nejen vzácností ale také zakázané a postihované stejně jako všechno co má něco společného s magií. Po jisté době začíná Koniáš zjišťovat nejasnosti týkající se komunity lidí žijících v tzv. kvadrupech, obydlích připomínajících malé pevnůstky rozdělené na čtyři jednotky a i to, že těmto lidem hrozí velké nebezpečí. Do toho všeho Varatchi společně se svým bratracem, císařskou Výsostí, Saxmundsenem plánují Koniášovo dopadnutí a vymysleli vkutku ďábelský plán. Samotný Varatchi se nezdráhá zapojit do tohoto plánu nebezpečnou skupinu ninjů, Konvent což je orgán potírající vše magické a šíleného hrabete Lumbiho. Podaří se Koniášovi uchovat tajemství komunity z kvadrupů a dokáže přežít Varatchiho pikle?

Vlk samotář je přesně to na co jsem se po Muži na stezce, které sloužilo jako seznámení se s Koniášem, těšila. Příběh je vypravován jak z pohledu Koniáše tak i z třetí osoby v případě postav ostatních. A postavy jsou opravdu velice podařené a osobité. Ať už se jedná o intrikářského Varatchiho, mladého sluhu Janicka z Rumělkového klanu, jehož osobnost prochází skrz příběh velkou změnou či ninju Bamegiho, který ač má za úkol Koniáše zlikvidovat ho pro jeho schopnosti obdivuje. Chování postav je smysuplné a mnoho z nich jsem si oblíbila, především Janicka jehož rozvoj mě bavilo sledovat.

Kromě hrdinů se nanejvýš povedla i souslednost a gradace příběhu. Neustále se něco děje, neustále se dozvídáte něco nového což vás společně s povedenými soubojovými sekvencemi udrží v napětí. Vedle, tak akorát dlouhé povídky, Dlouhý sprint se mi Vlk samotář jeví jako nejpovedenější práce jak po stránce příběhové tak i charakterové.

Hodnocení: 9/10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.